It's A Great Life To Live

27 April 2004

boring day...

i'm bored today..

sungguh indah suasana rimba di pagi hari..mergastua bergembira menikmati keindahan alam semulajadi..di taman inilah tinggalnya sang kancil yang bijaksana..dengan sahabat karibnya kura2..mereka hidup bebas aman, riang bergembira, tolong-menolong dan bekerjasama di taman peliharaan mereka..

[scene lain] sungguh riang si monyet, bergayutan ke sana ke mari, megah dengan kebolehannya..awas monyet, jangan diganggu ketenteraman penghuni yang lain..

[monyet nampak taman sang kancil dan kura2] hmm..ini mesti ada apa2...

[scene lain] monyet datang merangkak2..
monyet: tolong..tolong..dah empat hari aku tak makan.. kasihan lah aku...
sang kancil: kasihan ya.. empat hari tak makan...
si kura2 angguk2 kepala je..tak bole cakap kot...
sang kancil: baiklah monyet, kau ambil sajalah apa sahaja dari taman ini..makan la sepuas hati kau monyet..
monyet melompat2..
monyet: aku nak itu, aku nak itu (sambil menunjuk pokok cili yang buah cilinya sedang merah meranum)
sang kancil: tak boleh monyet, kita tak boleh makan buah tu..
monyet: aku tak peduli..aku nak juga
lalu si monyet melompat lalu menerkam ke arah pokok cili merah itu...dia ingat sedap kot cili tuh.. rasa ceri..maklum le merah cam ceri...

korang pun tau kesudahannya kan..? si monyet pun terlompat2 seperti beruk kena belacan.. walaupun yang dimakannya bukan belacan tapi cili... dan walaupun dirinya itu adalah monyet bukan beruk..tak terfikir pulak si monyet nak ke sungai untuk minum air.. yang mampu dilakukan hanyalah duduk berkipas di bawah pokok... -the end-

aku dah kata dah aku tengah bosan...

sneakers
Sneakers- funny, laid-back, and goofy, you love to
make people laugh and have a good time. You
enjoy comfort and don't care to much about what
people think of you. You like to hang out with
your buddies and just have a good time. [please
vote! thank you! :)]


What Kind of Shoe Are You?
brought to you by Quizilla
posted by Pip at 11:16

0 Comments:

Post a Comment

<< Home